سپتامبر 26, 2022

1000

1000cyclingclub.ir

⭐به جای رنگ کردن موهای سفید، پاهای خود را قوی نگه دارید

 

مطالعه این مقاله آموزشی و آگاهی‌بخش در مورد اهمیت پاها و لزوم حفظ آن‌ها برای افزایش طول عمر انسان ضروری است و در صورت بی‌توجهی و عدم مراقبت از آن‌ها کاملاً برعکس آن اتفاق می‌افتد و تکریم آنها با دوچرخه سواری و پیاده روی منظم … .

👣 با بالا رفتن سن، پاهای ما باید همیشه قوی بمانند.
👣 با افزایش سن، نباید از سفید شدن موها و یا از چروک شدن هراس داشته باشیم.
این به شما آسیبی نمی رساند، بلکه شما را زیبا می کند…
👣 در میان نشانه های طول عمر که در مجله آمریکایی “Prevention” خلاصه شده است، عضلات قوی ساق پا، مهم ترین و مهمترین آنهاست.
👣 اگر تا دو هفته پاهایتان را تکان ندهید تا ۱۰ سال از قدرت پاهایتان کاسته می شود.
مطالعه‌ای در دانشگاه کپنهاگ در دانمارک نشان داد که هم بزرگسالان و هم کودکان در طول دو هفته عدم تحرک، قدرت عضلات پا را به میزان یک سوم ضعیف می‌کنند که معادل سن 20 تا 30 سال است.
👣 وقتی ماهیچه های پای ما ضعیف می شود، بازیابی زمان زیادی طول می کشد، حتی اگر تمرینات توانبخشی را بعدا انجام دهیم.
👣 بنابراین ورزش منظم مانند دوچرخه سواری و پیاده روی بسیار مهم است.
👣 وزن کل بدن وزن روی پاها است.پا نوعی ستون است که وزن بدن انسان را تحمل می کند.
👣 جالب اینجاست که 50 درصد استخوان ها و 50 درصد ماهیچه ها در پاها قرار دارند.
بزرگترین و قوی ترین مفاصل و استخوان های بدن انسان نیز در پاها یافت می شود. استخوان‌ های قوی، ماهیچه‌های قوی و مفاصل انعطاف‌پذیر «مثلث آهنی» را تشکیل می‌دهند که مهم‌ترین بار را بر بدن انسان تحمل می‌کند.۷۰ درصد فعالیت انسان و سوختن انرژی در زندگی انسان توسط پا انجام می شود.
این را میدانستی ؟
وقتی یک انسان جوان است، ران های او آنقدر قوی است که یک ماشین کوچک را بلند کند!
پا مرکز حرکت بدن است.هر دو پا با هم شامل ۵۰ درصد از اعصاب بدن انسان، ۵۰ درصد از رگ های خونی و ۵۰ درصد از خونی است که در آنها جریان دارد.این شبکه بزرگ گردش خون است که بدن را به هم متصل می کند. تنها زمانی که پاها سالم هستند، جریان خون متعارف به آرامی جریان می یابد، بنابراین افرادی که عضلات ساق پا قوی دارند قطعا قلب قوی خواهند داشت.
۳- پیری از پا به بالا شروع می شود. با بالا رفتن سن، بر خلاف زمانی که فرد جوان است، دقت و سرعت انتقال دستورات بین مغز و پاها کاهش می یابد.
علاوه بر این، کود استخوان کلسیمی دیر یا زود به مرور زمان از بین می رود و افراد مسن را مستعد شکستگی استخوان می کند. شکستگی در سالمندان به راحتی باعث یک سری عوارض به خصوص بیماری های کشنده مانند لخته شدن خون می شود. آیا می دانستید که ۱۵ درصد از افراد مسن در عرض یک سال پس از شکستگی لگن، جان خود را از دست خواهند داد ؟!!
قبل از اینکه دیر شود پاها را ورزش دهید.
حتی بعد از شصت سالگی
اگرچه پاهای ما به مرور زمان پیر می شوند، اما تمرین دادن پاها یک کار ابدی است. فقط با تقویت پاها می توان از پیری بیشتر جلوگیری کرد.
لطفا روزانه حداقل 30 تا 40 دقیقه دوچرخه سواری و یا پیاده روی کنید تا مطمئن شوید که پاهایتان به اندازه کافی ورزش می کنند و مطمئن شوید که عضلات پایتان سالم می مانند.

 

اشتراک: معصومه هزاری