آوریل 14, 2024

1000

1000cyclingclub.ir

فواید دوچرخه‌سواری ایستاده

 

دوچرخه‌سواری ایستاده (یا دوچرخه‌سواری وزنه‌ای) به شما کمک می کند تا عضلات بیشتری را در زمان کمتری فعال کنید و به نوبه خود استقامت، قدرت و تحمل فیزیکی خود را افزایش دهید. برخلاف دوچرخه‌سواری نشسته که بیشتر برای هوازی و سوخت چربی استفاده می‌شود، دوچرخه‌سواری ایستاده باعث تقویت عضلات پایینی بدن، عضلات شکمی و عضلات کمر می‌شود.

بعضی از فواید دوچرخه‌سواری ایستاده عبارتند از:

تقویت عضلات: دوچرخه‌سواری ایستاده باعث تقویت عضلات پایینی بدن از جمله ران، ساق و عضلات شکمی و کمر می‌شود.

افزایش تحمل فیزیکی: دوچرخه‌سواری وزنه‌ای باعث افزایش تحمل فیزیکی بدن و بهبود استقامت قلب و عروق می‌شود.

سوخت چربی: دوچرخه‌سواری ایستاده روزانه کالری‌های بیشتری را مصرف می‌کند و باعث سوخت چربی و کاهش وزن می‌شود.

بهبود تعادل و کنترل بدن: دوچرخه‌سواری ایستاده باعث بهبود تعادل و کنترل بدن می‌شود، زیرا شما برای حفظ تعادل باید بیشتر تلاش کنید.

بهبود استقامت قلب و عروق: دوچرخه‌سواری ایستاده باعث افزایش ضربان قلب و جریان خون در بدن شما می‌شود که باعث بهبود استقامت قلب و عروق می‌شود.

 

متن: علیرضا طیاری