ادراک یک فرد از دوچرخه سواری و انتظاراتش از اینکه اگر در حال دوچرخه سواری دیده شود چه برداشتی از او میشود، ممکن است بر تصمیمش در مورد اینکه دوچرخه سواری بکند یا خیر تأثیر بگذارد. در نتیجه دوچرخه سواری میتواند به واسطهٔ مصالحی که می خواهند آن را گسترش دهند بهطور مثبتی عرضه شود. در مقابل، ممکن است مصالح دیگری به دنبال نمایش تصویری منفی از دوچرخه سواری در راستای اهداف خود باشند. در نتیجه مصالح لابی اتومبیل ممکن است در تلاشی برای بهبود وضعیت خود به عنوان اتومبیل رانها، به دنبال تحقیر دوچرخه سوارها باشد. در حوزههای دیگر رقابت، چالش بازاریابی یا تبلیغات در هر دو سوی میدان رخ میدهد. نمایش مثبت دوچرخه سواری دو موضوع در ترویج دوچرخه سواری نفوذ عمده دارند 1) فوایدی برای دوچرخه سوار 2) فوایدی که در صورت انتخاب دوچرخه سواری توسط تعداد بیشتری از مردم، به جامعه و محیط زیست میرسد. فوایدی که به دوچرخه سوار میرسد معمولاً بر موضوعاتی همچون کاهش زمان رفت و آمد در شرایط شلوغ شهری و سودمندی به سلامتی که دوچرخه سوار از طریق تمرین مرتب به دست میآورد تمرکز میکند. فواید اجتماعی بر موضوعات محیط عمومی و بهداشت همگانی تمرکز دارد. پیامها وتاکتیکهای ترویجی میتواند شامل :
- صرفه جوییهای اقتصادی در حمل ونقل
- حفظ قابل پیشبینی بودن زمان رفت و آمد؛ در زمان اوج رفت و آمد، دوچرخه سواری میتواند سریعترین روش جابجایی در شهر باشد
- کاهش خطر بیماری گرفتگی عروق قلب ( اگر هر روز با سرعت متوسط بیش از یک ربع ساعت استفاده شود ) و در نتیجه بهبود سلامت فردی و همگانی
- استفاده از دوچرخه سواری برای مقابله با بحران چاقی مفرط که بهطور مداوم کشورهای بیشتری با آن روبرو میشوند.
- صرفه جویی اقتصادی برای جامعه در صورتی که بهداشت همگانی ارتقا یابد
- یادآوری فواید سلامتی و کارایی استفاده از دوچرخه به مردم
- کاهش انتشار مواد آسیب زا به خاطر کاهش تعداد افرادی که وسایل حمل و نقل موتوری میرانند
- کاهش تقاضا برای سوختهای منشا گرفته از نفت
- اثر ایمنی در تعداد، اگر عدهٔ بیشتری دوچرخه سواری کنند
- تفریح
More Stories
✅ چرا ورزشکاران رشته های استقامتی (دو ، دوچرخه سواری جاده ، کراس فیت ، کوهنوردی و ….. ) 👈 به آهن بیشتری نسبت به سایر رشته های ورزشی نیاز دارند؟
✅ 20 ابر خوراکی عضله سازی و چربی سوزی :
بهترین منابع پروتئین برای دوچرخهسواران